Granite Gorge

8 september 2016 - Cairns, Australië

​Lieve allemaal,

Vanochtend zijn wij opnieuw bij Whitfield state school geweest. Daar hadden zij een fundraiser voor het goede doel. Het was heel imposant om te zien. 900 kinderen en ouders met kraampjes die allemaal iets verkopen. Om het goede doel te steunen hebben wij tatoeages laten zetten.

Na de fundraiser zijn we naar de Open campus gereden. De kinderen daar waren bezig met het maken van robots. Ook onwijs interessant om te zien! Wat deze, eigenlijk, moeilijk lerende kinderen met weinig instructie voor elkaar kunnen krijgen! Gewoon zelf uitproberen en elkaar helpen! Zaterdag zullen zij met deze robots een wedstrijd hebben, we hopen erbij te kunnen zijn.

Vervolgens snel in de auto gesprongen en meer dan een uur naar het noorden gereden! De wegen zijn lang en recht, maar toch rijden er meer auto's dan je zou denken. Aangekomen bij Granite Gorge Nature Park bleek al snel dat het anders was dan gedacht! We hadden veel bomen en groen verwacht. Maar in plaats daarvan waren het grote stenen, riviertjes en moerasjes. Toch was het bizar mooi! Er liepen veel wallabies rond die, door het speciaal voor hen bedoelde voer, tam waren geworden. In het begin wel even schrikken! Al die kleine beestjes die onwijs snel naar je toe gehupt kwamen! Hier wordt het rond 7 uur al donker, dus terug moesten we ook in het donker. Maar niks engs gebeurd!

Liefs!

Granite Gorge met wallabie

1. Adrielle:
    8 september 2016
    Die foto vind ik zoooooo moooooi.
  2. Wilma Polderman:
    8 september 2016
    Een betere weergave van 4x blond op reis is er niet.....
  3. Rineke De Jong:
    Mooie foto
  4. Henk zwennes:
    8 september 2016
    applaus voor de chauffeur! goed werk larissa! een eind rijden voor zo'n foto met een wallaby en zo'n uitzicht vergeet je nooit meer. en nog een mooie levensles geleerd ook: je verwachtingen (hier over het landschap) komen niet altijd overeen met de werkelijkheid, maar die werkelijkheid wordt er daarom niet minder mooi van!
  5. Henk en Betty:
    8 september 2016
    Wat een prachtige foto en ook nog zelf gemaakt. Super.