Umina Beach and Woy Woy

20 oktober 2016 - Sydney, Australië

Lieve allemaal,

De dagen blijven vliegen! Misschien gaat de tijd hier gewoon sneller, we liggen toch al 9 uur voor op Nederland!

Dit weekend zijn wij in Sydney geweest. We hadden een goed Hostel gevonden en hebben genoten van wat Sydney te bieden heeft. We zaten op wandelafstand van het centrum. De mensen zijn allemaal zeer vriendelijk, maar moeten wel lachen als we zeggen dat we Umina Beach verblijven. Schijnbaar staat het bekend als een gebied voor ouderen!

Maandag hebben we besloten om toch direct naar de scholen te lopen. Gelukkig heeft dit wat opgeleverd!

Dinsdag zijn we naar Woy Woy Public School geweest. Op deze school zitten zo'n 500 leerlingen. Op de school is er ook plek voor geestelijke, lichamelijke en gedragsproblemen en een preschool (soort groep 0). Het was zeer interessant om te zien hoe ze dit integreren. Tijdens de pauze spelen al deze kinderen samen en zie je geen verschillen meer! De leerlingen komen uit allerlei lagen van de gemeenschap. De leerlingen krijgen tot de ochtend pauze les over taal (spelling, grammatica, etc.) Tussen de ochtend en de middag pauze krijgen zij rekenen. Na die pauze krijgen ze alleen nog maar creatieve vakken, omdat de concentratie dan op zou zijn.

Vandaag zijn we bij Umina Beach Public School geweest. Op deze school zitten 800 leerlingen. Deze school zag er weer anders uit dan de andere. Het was iets moderner en strakker, maar alsnog hangen de lokalen vol met kunst! Wat een groot verschil is met Nederland. Op alle scholen eten de leerlingen buiten, zodat ze gelijk na het eten kunnen spelen. Zo ontstaat er geen verveling. Sommige plekken van het speelveld zijn daarom ook overdekt. O bijna alle leerlingen dragen hoedjes, omdat huidkanker helaas vaak voor komt..

Komende week zullen we gaan paardrijden, quad rijden, surfen en volgende week weer naar Sydney gaan om Halloween te vieren! En we gaan terug naar Woy Woy Public School om een Nederlandse les te geven aan de twee oudste klassen! De weken zitten alweer aardig vol gepland! Voor we het weten zijn we alweer thuis!

We zijn ook al helemaal gewend aan het weer. We hebben het deze week vaak koud, maar dan is het wel 21 graden.. Het heeft de laatste dagen ook wat geregend. Goed voor het onderzoek, laten we maar zeggen.

Hopelijk lukt het ons om tijd te besteden aan het onderzoek en aan leuke dingen haha!

Liefs,

Harbour Bridge Opera House View at the zoo Opera House at night Kroegentocht Lilian & Larissa at the Opera House Lilian & Larissa Barbour Bridge and Opera House Opera house at night Lilian & Larissa Queen Victoria Building St. Mary's Cathedral through Hyde Park

1. Henk en Betty:
    20 oktober 2016
    Lieve meiden, wat fijn dat het zo lekker loopt. Zo vliegt de tijd inderdaad. Veel plezier volgende week, voorzichtig met het quad rijden!!
  2. Tjitske:
    21 oktober 2016
    Hoi Lilian en vriendinnen, fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie! Wat een ervaring! Veel succes met het onderzoek op de scholen en lekker genieten daar. Knuffel voor jullie van Tjitske