Blue Mountains

6 november 2016 - Blue Mountains, Australië

Na ons partyweekend in Sydney hadden we een aantal dagen rust in Umina Beach. Deze dagen zijn vooral besteed aan het onderzoek. Jaja het is niet alleen maar feest en avontuur ;) Dat was ook wel nodig, want donderdag 3 november zijn wij vertrokken naar de Blue Mountains. In de Blue Mountains zijn we opgevangen door Jessica. Jessica is familie van een vriendin van Larissa. We werden meteen hartelijk ontvangen en aan haar zussen voorgesteld. Jessica en haar familie zijn van origine Nederlands. Haar oudste zus, Gerda spreekt nog Nederlands. Jessica spreekt zelf geen Nederlands, maar kan het wel verstaan. Samen met hen hebben we geluncht en zijn we naar het huis van Jessica gegaan. Daar hebben we onze spullen op onze kamer gezet (jaa, het huis was zo groot dat we er met zijn vieren bij haar in huis konden slapen!) Bij de lunch werden we al uitgenodigd voor een afternoon tea bij Gerda, de oudste zus van Jessica. Daar zijn we dan ook heen gegaan. Tot onze verbazing had het huis heel veel Hollandse elementen zoals: Delfts blauw, tulpen, een molen in de voortuin enzovoorts. Echt heel leuk om te zien. En het werd nog leuker toen bleek dat Luuk van origine uit Hoek van Holland komt, de woonplaats van Larissa. Eenmaal in de woonkamer stond de tafel vol met gebak. We moesten en zouden ieder twee stukken taart nemen. Dit was het begin van een weekend vol verwennerij, gezelligheid en lekker eten.

Taarten

's Avonds had Jessica voor ons een hele maaltijd gekookt. Van nacho's tot taco's tot salade. Het stond er allemaal. Na het eten zijn we met z'n allen nog kangoeroes gaan spotten. Jessica vertelde ons al dat die daar in het wild leefden en aangezien wij alleen maar dode kangoeroes in het wild hadden gespot, wilden wij dit heel graag zien! En wat denken jullie.... Het is gelukt!!

Kangoeroe spotten

Weer thuis bij Jessica zijn we naar bed gegaan, want de volgende dag zou ook weer een volle dag worden. Het eerste plan was een 4 wheel drive te huren, maar dat liep een beetje anders. Dus oplossingsgericht denken en op naar Scenic World!

Na een treinreis kwamen we aan in Scenic World. In Scenic World heb je verschillende manieren om bij verschillende punten te komen. Zo heb je de Cableway, Skyway, Railway en de Walkway. We zijn begonnen bij de Railway. Een soort treintje dat steil naar beneden gaat. Beneden aan de Railway hadden we uitzicht op de Three Sisters, een legende waarin drie zussen in steen zijn veranderd. Lilian haar polaroid heeft een functie waar je 4 foto's op 1 polaroid kunt drukken. 4 foto's en 4 blondies.... 4x raden wat wij gedaan hebben! Het resultaat is hier onder te vinden!

Polaroid 4x blond

Vanaf de railway zijn we naar de Cableway gelopen. Met de Cableway zijn we omhoog gegaan. Kim en Lilian stonden bij het raam aan de voorkant en Larissa en Joy stonden bij een raam aan de zijkant. Zo konden we allemaal foto's/ filmpjes maken van de weg omhoog.

Three Sisters vanuit cableway

Na de Railway, een stukje lopen en de cableway bleef er nog eentje over, de Skyway. Met de Skyway zijn we naar de waterval gegaan. Onderweg in de Skyway was er de mogelijkheid om op een stuk te staan waar de vloer doorzichtig werd en je dus naar beneden kon kijken. Bij de waterval hebben we weer foto's genomen en zijn we naar een lookout point gelopen. Prachtig om te zien. Helaas kregen we daar ook een minder leuk bericht. Jessica stuurde een berichtje dat er een bosbrand vlakbij hun huis was. De weg waar we vanochtend over zijn gereden was nu afgezet vanwege het vuur. Scholen en een aantal woningen waren geëvacueerd. Gelukkig was het vuur daarna snel onder controle en konden we ook gewoon naar huis rijden. Eenmaal weer terug was het hele gezin er ook, kinderen, kleinkinderen en vrienden. Met z'n allen hebben we gebarbecued en spelletjes gedaan. Echt hartverwarmend hoe we door iedereen werden ontvangen en hoe ze ons behandeld hebben! Echt een hele gezellige avond gehad.

Skyrail   Glazen vloer

De volgende dag, zaterdag, is het ons wel gelukt een 4 wheel drive te huren. En wat voor 1! We waren allemaal erg enthousiast en wisten meteen dat dit een toffe dag zou worden.

4xblond in de 4WD

Lekker crossen met als eerste stop: Wentworth falls! Een mooi uitkijkpunt op een waterval. De tweede stop was het oudste dorpje in de Blue Mountains, Leura village. In Leura hebben we lekker geluncht en wat gedronken. Als derde zijn we naar Evans Lookout Point geweest. Ook weer een heel mooi uitzicht over bergen, bossen en een vallei. Bij Evans lookout point hebben we ook weer een paar leuke foto's genomen.

Evan's Lookout Point

Na Evans lookout point zijn we doorgereden naar Echo's point en de Three sisters, die we vrijdag ook vanuit Scenic World konden zien. Nu stonden we alleen veel dichterbij wat het toch weer bijzonder maakte. Omdat iedereen telkens aan ons vroeg of we Bondi Beach hadden gezien en ons antwoord daar telkens "Nee" op was, was onze laatste stop Bondi Beach. Een heel mooi strand. In Bondi hebben we avond gegeten en zijn we terug naar Jessica gereden.

Bondi Beach

Zondag was onze laatste dag. Ook deze dag zijn we weer verschrikkelijk verwend. Of zoals Larissa het zei: "We voelden ons net weer even kind." Als ontbijt had Jessica pannenkoeken gebakken! Na de pannenkoeken hebben we onze spullen gepakt, want op het programma stonden de Jenolan Caves. Omdat dit best een stukje rijden was, hadden Mick (man van Jessica) en Jessica blikjes cola geregeld en konden we achterin film kijken! Echt heel bizar hoe mensen die je niet kent, je zo als familie kunnen behandelen! Bij de grotten hebben we een leuke toer gedaan.

Grotten 1     Grotten 2

Grotten 3     Grotten 4

Na de grotten zijn we wat gaan eten en zijn we nog naar Gerda en haar man geweest. Zij wilden ons graag nog gedag zeggen voordat we weg gingen. Zo lief! Rond 8uur zijn we in de trein naar Umina Beach gestapt.

We zijn Jessica, Mick, Gerda en de rest van de familie heel erg dankbaar voor het familiegevoel wat ze ons gegeven hebben!! We hebben echt een fantastisch weekend gehad!!

Polaroid afscheid

Om nog meer indrukken te krijgen van ons fantastische weekend, kunnen jullie ook het filmpje bekijken over de Blue Mountains!

Liefs,

4xblond

1. Mammelein:
    14 november 2016
    Wat een fantastische ervaringen weer blondies!!
    Het enthousiasme spat er vanaf.
  2. Adrielle:
    Hartverwarmend!!!
  3. Emmy van den Heuvel:
    14 november 2016
    Supergaaf zeg. Wat een leuke video. Wat zien jullie veel mooie dingen. Het lijkt me de reis van jullie leven worden.
  4. Tjitske:
    15 november 2016
    Wat een prachtige indrukken weer! Super dat jullie zo genieten met elkaar. Veel plezier nog