Het leven in Brisbane

10 oktober 2016 - Umina Beach, Australië

Brisbane!

De week in Brisbane is eigenlijk heel snel gegaan. Het waren maar zes nachten namelijk!

De avond dat we aankwamen hebben we nog naar het vuurwerk van het Brisbane festival gekeken vanaf een brug dicht bij het huis.

Vuurwerk

Zondag hebben we vooral aan het onderzoek gewerkt. Verder hebben we boodschappen gedaan, aangezien dat zaterdag om 5 uur niet meer kon... En ook lekker allemaal ons eigen ding gedaan.

Omdat de scholen in Brisbane nog vakantie hadden toen wij daar waren, konden we op dat moment dus geen scholen bezoeken. Wel hebben we maandag een gesprek gehad met Tessa. Zij is Nederlands, maar een aantal jaar geleden naar Australië verhuist met haar man en kinderen. Zij heeft in Nederland lesgegeven en hier geeft zij nu les voor de Nederlandse kinderen hier. Dat doet ze een aantal uur per week. In dit gesprek hebben wij haar gevraagd naar haar mening over het pesten, hoe zij dat hier terugziet (zowel als leerkracht én ouder) en wat volgens haar een goede manier zou zijn om pesten aan te pakken. Het was erg leuk en interessant om met haar te praten! Verder hebben we die dag door Brisbane gewandeld.

Dinsdag hebben we een chill-dagje gehouden, rustig aan en iedereen voor zichzelf. Ook erg lekker!

Woensdag zijn twee aan twee op stap geweest. Larissa en Lilian zijn naar de Botanic Garden geweest en hebben geshopt. Joy en Kim hebben een kapper opgezocht voor Kim en zijn daarna ook nog gaan winkelen. Ook zijn zij nog in ‘’The Wheel of Brisbane’’ geweest. Uitzicht was ook weer erg gaaf! In de avond hebben we toen bij een caféetje wat gedronken. Was erg leuk!

Uitzicht Wheel of Brisbane          Botanic Gardens

Donderdag moesten we toen onze koffers al weer in gaan pakken! Na dat we hadden ingepakt zijn we nog weer even naar de stad geweest om nog wat dingetjes te kopen. Al moesten we opletten dat we niet te laat weer richting huis gingen want die avond hadden we een reservering staan voor een Sunset Diner Cruise! Daar moesten we ons natuurlijk nog even voor omkleden! ’s Avonds hebben we toen heerlijk gegeten en genoten van het uitzicht op de boot.

Sunset Cruise           Cruise boot

Vrijdagochtend moesten we allemaal al vroeg op! Om 7 uur zouden Lilian en Larissa de Greyhound bus al nemen voor hun avontuur in het weekend! Joy en Kim namen een half uur later de bus. We gingen dit weekend twee aan twee het avontuur met de Greyhound bus beleven! De verhalen over wie wat gedaan heeft komen natuurlijk ook nog op de blog!

Liefs!

1. Wilma Polderman:
    10 oktober 2016
    Dank voor jullie leuke verhaal.
  2. Emmy van den Heuvel:
    10 oktober 2016
    Wat een interessante reis. Jullie zien heel wat. Heel veel plezier nog. Liefs Emmy
  3. Oma E:
    10 oktober 2016
    Is het nou werk of vakantie. Wat een leuk verhaal weer.
    Liefs voor jullie vieren
  4. Rineke De Jong:
    Geweldig weer
  5. Martien:
    10 oktober 2016
    Jullie zijn goed bezig ladies, leren en amuseren.........ga zo door!