Camper verhalen

4 oktober 2016 - Umina Beach, Australië

Lieve allemaal,

Na een lange tijd van rust op de blog, hier eindelijk een update van de afgelopen weken.

We schrijven dit nu vanuit Umina Beach, dat betekent dat we een week met de camper hebben gereisd, zoals jullie al deels hebben kunnen zien op het filmpje en we zijn een week in Brisbane geweest!

Met de camper zijn wij op 17 september begonnen met ons avontuur.De eerste avond zijn we stopt bij Mission Beach en hebben we daar op een camping overnacht. Verder hebben we deze dag niet veel beleefd, omdat het ophalen en inpakken van de camper langer duurde dan verwacht. Larissa voor het eerst achter het stuur!

De volgende dag zijn we toen verder gereden naar Townsville. Daar hebben we de boot naar Magnetic Island genomen, hebben we gewandeld en op het strand gelegen. Erg mooi! Omdat we te laat van het eiland afkwamen, waren de campings in de buurt allemaal al gesloten en hebben we achter een BP gestaan, gezellig tussen de vrachtwagenchauffeurs! Magnetic Island

Maandag zijn we verder gegaan naar Airlie Beach. De planning was om die dag met de boot naar de Whitsundays Islands te gaan. Alleen bleken dit ‘’daytours’’ zijn die ’s ochtends vroeg al vertrokken. We hebben toen besloten om een camping te zoeken en de rest van de dag niet te veel te doen. Dus dat deden we. Camping gezocht, camper neergezet en vervolgens naar de touristinformation gelopen en daar alle folders die ze maar hadden meegenomen om te gaan beslissen welke tour we de volgende dag dan wilde gaan doen. Dit hebben we in een restaurantje dichtbij gedaan onder het genot van een hapje en een drankje! Toen we er eenmaal uitwaaien bleek deze vol te zitten, net als onze 2e en 3e keus.. Cocktails

Uit eindelijk hebben we dinsdag een heerlijke dag gehad op een catamaran. Met deze tour hebben we nog een keer gesnorkeld, hebben we de witste stranden en de blauwste zee  gezien die je je maar kunt bedenken. Voor we het strand op gingen, werd ons gezegd dat we moesten blijven smeren met factor 50 of hoger omdat je anders sowieso zou verbranden! En eigenlijk werd er aangeraden om niet te veel te lopen over het strand omdat je dan ook aan de onderkant van je voeten zou verbranden haha! Toen we weer op het vaste land waren zijn we terug gereden richting de camping, daar vlakbij de camper op een parkeerterrein gezet en heel sneaky twee aan twee de camping opgelopen om toch nog te kunnen douchen! Toen we weer helemaal schoon waren hebben we snel gegeten en zijn we nog even doorgereden. Ook deze nacht hebben we weer op een parkeerterrein bij een BP geslapen, dat was namelijk prima te doen!Whitsunday Island

Woensdag hebben we eigenlijk de hele dag gereden en verder dus niet erg veel beleefd. Toen hebben we overnacht in Hervey Bay.

Het plan was om donderdagochtend vroeg naar de ferry te rijden en dan naar Fraser Island te gaan. Nu kwamen we om 8.58 aan en ging de ferry om 9 uur.. Daar konden we dus niet meer met mee en de volgende ging pas om 13.30.. Toen hebben we besloten om door te rijden naar Rainbow Beach. Vervolgens hebben we waarde ferry opgezocht (zodat we wisten waar het was voor de volgende dag), hebben we een camping opgezocht en hebben we daar een heerlijk namiddag en avond gehad!

Vrijdagochtend zijn we toen naar de ferry gereden, zijn we over gevaren naar Fraser Island. Wat jammer was, was dat we nu aan de andere kant van het eiland zaten en daar is het zo goed als onbewoond. Dus hebben we daar op het strand gelegen. Halverwege de middag zijn we toen weer terug gegaan en hebben we besloten toen al door te rijden naar Brisbane. Zo’n kwartiertje van Brisbane vandaan hebben we die avond overnacht op een camping. Boot naar Fraser Island

Zaterdag zijn we rond 10 uur van de camping gegaan en richting het huis gereden. Bij het huis hebben we toen al onze spullen uitgepakt en in het huis gezet. Tijdens het uitruimen kwamen we er alleen achter dat er wat bestek, borden en kommen misten… Deze hadden de blondies op de camping laten staan..! Voor we de camper konden inleveren moesten we dus nog even snel terug om de achtergebleven spullen op te halen en zelfs nog af te wassen. De vergeten afwas

Daarna hebben we de camper ingeleverd en hebben we de rest van de dag rustig aan gedaan en zijn we bijgekomen van de indrukken van de afgelopen week.

De verhalen van Brisbane komen nog!

Liefs!

1. Mammelein:
    4 oktober 2016
    Niet te vergelijken met Scheveningen he meiden?!
  2. Astrid:
    8 oktober 2016
    Prachtig die witte stranden!!
  3. Nel de Roon:
    8 oktober 2016
    Jullie vervelen je niet, dat is duidelijk. Nog veel plezier.
  4. Alies:
    Mooie stranden hoor!